
خبرگزاری آریا - از ابتدای سالجاری تاکنون 274 فقره تخلف مربوط به رانندگان و شرکتهای حملونقل کالا و مسافر در کمیسیونهای قانونی این ادارهکل مورد رسیدگی قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری آریا( ایلام)، سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان ایلام گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 274 فقره تخلف مربوط به رانندگان و شرکتهای حملونقل کالا و مسافر در کمیسیونهای قانونی این ادارهکل مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: بهمنظور الزام فعالان حوزه حملونقل جادهای به رعایت قوانین و مقررات، 149 فقره پرونده تخلف رانندگان در کمیسیون ماده 11 و همچنین 121 فقره پرونده تخلف شرکتهای حملونقل کالا و مسافر در کمیسیون ماده 12 بررسی شده است.
وی افزود: در سالجاری چهار فقره شکایت مالکان ناوگان باری و مسافری در کمیسیون ماده 14 مطرح و رسیدگی شده است.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان ایلام با اشاره به ضرورت برخورد جدی و چندجانبه با تخلفات، گفت: عمده تخلفات ثبتشده شامل عدم پرداخت کرایه رانندگان، صدور بارنامههای غیرواقعی و جعلی، مغایرت وزن بار و دریافت کمیسیون اضافه است.
چشمهخاور ادامه داد: مهمترین دلایل شکایت مسافران از شرکتهای حملونقل نیز صدور صورتوضعیتهای غیرواقعی، فروش دستی بلیت و تأخیرهای طولانی در حرکت ناوگان بوده است.
وی در پایان از مردم، رانندگان و صاحبان کالا خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، شکایات خود را از طریق سامانه 141 به ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای استان ایلام اعلام کنند تا در کمیسیونهای مربوطه طبق ضوابط قانونی رسیدگی شود.