خبرگزاری آریا -شرکت تجارت الکترونیک چینی علی بابا روز پنجشنبه از راه اندازی یک سرویس دستیار چت هوش مصنوعی جدید خبر داد که بخشی از برنامه خود برای تقویت حضور خود در بازار برنامه های مصرف کننده محور است که تحت سلطه شرکت هایی مانند ByteDance و Tencent است.
به گزارش آریا؛این دستیار در برنامه کوارک ادغام شده است که امسال به برنامه مصرف کننده پرچمدار علی بابا تبدیل شد، با ویژگی های هوش مصنوعی که شامل جستجو، مکالمات متنی و صوتی و همچنین ارائه اطلاعات و خدمات بلادرنگ به کاربران است.
علی بابا قبلا از طریق بخش خدمات ابری خود به دنبال ارائه خدمات هوش مصنوعی به مشتریان شرکتی بوده است، در حالی که این آخرین حرکت با هدف جذب مصرف کنندگان است، پس از اینکه اپلیکیشن Tonji این شرکت که توسط این شرکت در اواخر سال 2023 راه اندازی شد، محبوبیت گسترده ای پیدا نکرد، زیرا تعداد کاربران فعال آن به حدود 6.96 میلیون نفر در ماه در مقایسه با ده ها میلیون برای رقبای خود مانند Dupao، DeebSec و Tencent رسید.
منبع:رویترز